تشکیل ۶ کمیته ویژه در شهرداری مشهد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی دیوارنگاره شهید جمهور در میدان شهدای مشهد رونمایی شد تداوم فعالیت ۲۴ ساعته پاکبانان مشهدی برای پاکسازی معابر وزارت کشور باید زمینه برگزاری انتخابات شورا‌ها را فراهم کند آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | گلایه برخی شهروندان از سرویس دهی خطوط اتوبوسرانی در محله رسالت مشهد + پاسخ تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی
سرخط خبرها

فرماندار مشهد: افزايش نانوايی‌هاي سيار اطراف حرم به ۲۵ واحد| ۱۰۸ موكب در رينگ حرم خدمات اسكان و تغذيه می‌دهند

  • کد خبر: ۱۲۵۸۷۳
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
فرماندار مشهد: افزايش نانوايی‌هاي سيار اطراف حرم به ۲۵ واحد| ۱۰۸ موكب در رينگ حرم خدمات اسكان و تغذيه می‌دهند
فرماندار مشهد: به سهميه آراد ۸۰۰ نانوايی‌ از نانوايی های مشهد اضافه شده و آنان را از ساعت ۵ صبح تا ۲۳ فعال نگه خواهيم داشت. تا كنون ۶ نانوايي سيار در اطراف حرم رضوي فعال شده كه اين تعداد تا ۲۵ نانوايی سيار افزايش پيدا خواهد كرد.

گروه مشهد | شهرآرانيوز، محسن داوري در جمع خبرنگاران عنوان كرد: امروز تلاش 4 ماهه قرارگاه خدمت مشهد بايد بروز و ظهور پيدا كند. همچنين امروز با حضور كليه كارگروه‌هاي قرارگاه خدمت جلسه‌اي داشتيم كه گزارش اميدواركننده‌اي در اين جلسه مطرح شد. امروز بالغ بر ۶۰۰ هزار شب اقامت در مشهد فراهم شده است، در تلاشيم اين ظرفيت را افزايش دهيم، قطعا اين ميزان در روزهاي آتي افزايش خواهد داشت.

ظرفیت اسکان مشهد افزایش می‌یابد

وي در خصوص خدمات حوزه رفاه بيان كرد: موكب‌هاي زيادي در سطح شهر به خصوص در اطراف حرم ايجاد شده كه به پذيرايي زائران خواهند پرداخت. خيايان امام رضا(ع) در اين ايام به طور كامل در اختيار موكب‌ها قرار دارد تا از زائران پذيرايي كنند. رينگ اطراف حرم حدود ۱۰۸ موكب فعال هستند كه در حوزه اقامت و پذيرايي به زائران خدمات مي‌دهند.

۵۰۰ واحد صنفی مشخص در اطراف حرم ارزاق با قیمت مصوب‌ توزیع خواهند کرد

داوري با اشاره به اينكه تا كنون حدود ۱۴ هزار پاركينگ در اطراف حرم ايجاد شده است اظهار كرد: ۵۰۰ واحد صنفي تخصيص داديم كه در نرم افزار نشان نيز داراي رديابي هستند. اقلام اين واحدها تامين شده تا با قيمت مصوب ارزاق را در اختيار مردم قرار دهند. اين واحدهاي مشخص شده با بنر و نشان‌هايي مشخص به مردم معرفي شده است.

وي با بيان اينكه ۱۷ جايگاه توسط شهرداري ايجاد شده كه خدمات ارزاقي را توزيع مي‌كنند، گفت: به سهميه آراد ۸۰۰ نانوايي‌ از نانوايي‌هاي مشهد اضافه شده و آنان را از ساعت ۵ صبح تا ۲۳ فعال نگه خواهيم داشت. تا كنون ۶ نانوايي سيار در اطراف حرم رضوي فعال شده كه اين تعداد تا ۲۵ نانوايي سيار افزايش پيدا خواهد كرد.

داوري تصريح كرد: قرارگاهي ايجاد كرديم تا كليه هيات‌هايي كه به نان نياز دارند، نان خود ار از آنجا تامين كنند. نان بسته بندي شده در ۵۰۰ واحد مشخص شده، واحدهاي شهرداري و در غرفه‌هايي كه موكب‌ها حضور دارند توزيع خواهد شد.

انتقال افراد ناتوان با ویلچر به حرم رضوی از چهار خیابان اطراف حرم

فرماندار مشهد افزود: با توجه به ايجاد محدوديت ترافيكي در اطراف حرم، از ميدان طبرسي، ميدان شهدا، پنچراه و ميدان بسيج افراد ناتوان و كم توان را به حرم خواهيم رساند. مباحث حمل و نقلي را به گونه‌اي برنامه‌ريزي كرده‎‌ايم كه در حد امكان زائران را با وسايل حمل و نقل به حرم منتقل كنيم.

اپراتورها قول اینترنت رایگان به زائران اطراف حرم داده‌اند

وي با اشاره به اينكه مكان‎‌هايي براي استقرار و پارك خودروهاي اتباع خارجي مشخص كرده‌ايم، يادآور شد: اقدامات موثري براي كار زيربنايي از جمله ارتباطات انجام شده و ارتباطات را تقويت خواهيم كرد. مطابق قولي كه 2 اپراتور همراه اول و ايرانسل داده‌اند در اطراف حرم رضوي اينترنت و سيم كارت رايگان در اختيار زائران قرار خواهند داد.

افزایش ظرفیت ریلی برای بازگشت زائران از مشهد

داوري ادامه داد: در حوزه امنيت تلاش ما اين است كه كمترين محدوديت ترافيكي ايجاد كنيم. نظمي ايجاد كنيم تا مردم با امنيت كامل به زيارت مشرف شوند. تمام شهرستان و استان را بسيج كرديم تا در اين ايام بهترين فرصت براي خدمت‌رساني به زائران مهيا باشد.

فرماندار مشهد با بيان اينكه پيش‌فروش بليت‌هاي بازگشت از مشهد از روز 27 شهريور آغاز خواهد شد، عنوان كرد:‌ سپس براي بازگشت زائران از مشهد سامانه‌اي طراحي شده كه هركسي قصد بازگشت از مشهد دارد مي‌تواند در ليست انتظار اين سامانه ثبت نام كرده تا بر اساس همين سامانه براي او بليت صادر خواهيم كرد.

امکانات مرز عراق با مشهد قابل قیاس نیست که دچار بحران شویم

وي يادآور شد: از كشور كمك خواسته‌ايم و اقدامات لازم نيز صورت گرفته است. روز گذشته با معاون اول رئيس جمهور جلسه‌ايم داشتيم و قول‌هايي داده شده است. مقرر شده چند رام قطار به راه‌آهن مشهد براي بازگشت زائران اضافه شود. اگر مشكلاتي براي زائران اربعين در مرز عراق رخ داده به اين دليل بود كه امكانات در آنجا محدود بود، اما در مشهد امكانات موجود است و قرار نيست براي نخستين بار از زائران ميزباني كنيم.

داوري با اشاره به اينكه براي ظرفيت اسكان مي‌خواهيم از ظرفيت مردمي استفاده كنيم، گفت: وقتي جمعيت ما بيش از ظرفيت ما باشد نواقصي به وجود خواهد آمد. در تلاشيم اين نواقص را برطرف كنيم. فردا نيز قرارگاه خدمت دهه پاياني صفر در خيايان امام رضا مشهد راه‌اندازي خواهد شد و تمام ساز و كار مهيا خواهد بود تا به تمام مشكلات پاسخ دهيم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->